COVID-19 update 04-05-2020

Groen licht! covid-19 update  Onze praktijk is vanaf maandag 4 mei weer geopend. Wij hebben onze praktijk ingericht volgens de 1,5 meter richtlijn van het RIVM. Om dit samen met u te kunnen doen hebben we een aantal regels opgesteld. Wij verzoeken u om zich daar ook aan te houden. De praktijk wordt veelvuldig gereinigd. Raak a.u.b. zo min mogelijk aan; Neem uw eigen badlaken en 2 handdoeken mee naar uw afspraak; Was/desinfecteer bij binnenkomst uw handen; Gelieve geen gebruik te maken van het toilet; Kleed u vast thuis om; Kom alleen en kom maximaal 5 minuten te vroeg zodat u niet te lang in de wachtkamer hoeft te zitten. Behandelingen op 1,5 meter De behandeling zal zoveel als mogelijk buiten de 1,5 meter plaats vinden. Mocht de behandeling toch binnen de 1,5 meter wenselijk zijn dan is dit mogelijk en in bepaalde uitzonderingen zullen onze therapeuten beschermende middelen dragen. Lees dit hele bericht

Update i.v.m. herziende maatregelen corona virus

Wegens de herziende maatregelen van de overheid kunnen wij voorlopig t/m 28 april geen fysieke behandelingen uitvoeren in de praktijk. Wel is er de mogelijkheid om via een telefonisch of video consult adviezen te krijgen.  Zo kunnen wij u toch de zorg leveren die nodig is en die u van ons gewend bent. Voor nieuwe en reeds bestaande klachten kunt u ons bereiken via de mail (zie website) of telefonisch 0341-217106  of 06-25455487 Wij kunnen de intake dan digitaal (via videobellen) met u doorlopen. Wij hopen u hiermee goed te kunnen ondersteunen in deze moeilijke periode. Hartelijke groet en blijf vooral gezond, Het team van Fitention Fysiotherapie Jens van de Brink en Emmy Verbeek-van Rij

Manuele therapie tegen lage rugklachten

Lage rugklachten komen erg veel voor. Ongeveer 80%-85% van de mensen krijgt ooit eens te maken met pijn in de lage rug. Deze klachten kunnen plotseling ontstaan of langzaam steeds erger worden. De pijn kan zeurend, brandend, scherp of stekend van aard zijn. Doorgaans ervaren mensen de pijn lokaal in de lage rug maar de klachten kunnen ook uitstralen naar de billen of benen. De soms heftige pijn kan ervoor zorgen dat het bewegen moeilijk wordt. Aspecifieke lage rugklachten In de meeste gevallen gaat het om aspecifieke lage rugklachten. Er is dan geen duidelijke oorzaak voor het ontstaan van de pijn. Het ontstaan en het in stand houden van klachten wordt veroorzaakt door meerder complexe factoren. De beweeglijkheid, spierkracht en coördinatie spelen een belangrijke rol. Tevens leefstijlfactoren zoals overgewicht, stress en (onvoldoende) beweging lijken van groot belang in het ontstaan en het in stand houden van rugklachten.  Dit zijn o.a. Lees dit hele bericht

Carpaal Tunnel Syndroom en handtherapie

Wordt u ‘s nachts wakker van een slapend gevoel in uw hand? Ervaart u pijn en tintelingen in uw hand en/of vingers en merkt u dat u minder kracht heeft in uw hand tijdens het uitvoeren van dagelijkse activiteiten? Wellicht heeft u dan last van het carpaal tunnel syndroom. In onze blog leest u wat het carpaal tunnel syndroom (CTS) inhoudt en hoe handtherapie u bij deze klachten kan helpen. Klachten Er is sprake van een CTS wanneer de middelste handzenuw beknelt raakt. De beknelde zenuw is de nervus medianus en loopt vanuit de onderarm samen met de buigpezen van de vingers door de carpale tunnel de hand in. De carpale tunnel bevindt zich in het midden van de pols net op de overgang naar de handpalm toe. De beknelling geeft in het algemeen de typische en herkenbare klachten zoals pijn, tintelingen of een doof gevoel in de handpalm en/of Lees dit hele bericht